...:tractor:...
Tartalom
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Linkek
 
Naptár
2014. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2006-07-22
 
Szavazás
Melyik a jobb ???

Csae IH Magnum
John Deere
Fendt
SAME
Claas Dominator
Claas Mega
New Holland
MTZ
Caterpillar (CAT)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Traktorok
 
Claas Gépek
 
MGI Eszközök
 
Status bar
 
Szavazás
Milyen az oldal ?

Király
Nem rossz
Gagyi
No Comment
Fos
Töröld !!! (Léccy)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Rádió
Szuper Rádiók!
 
Mennyien vagyunk
látotagó olvassa a lapot.
 
Startolj innen
Beállítás Kezdőlapnak!
 
MTZ 82.1

 
MTZ 820

 
MTZ 920

 
MTZ 922

 
MTZ 923

 
MTZ 952

 
MTZ 1025

 
MTZ 1221

 
MTZ 1222

 
MTZ 1523

 
Belarus

 

 
John Deere

 

 
Grimme

 
Keresés azoldalon

Google

 
Üzenőfal
 Online rádióadás
 
            
 
Chat

 

 
Partnereink

 
MTZ

 

Az egész világon jól ismert MTZ traktorcsalád az egyik legkedveltebb típus Magyarországon is. Megbízhatóságát, egyszerű kezelhetőségét az elmúlt 40 év tapasztalatai bizonyították. Tetszetős kivitelű erőgépek, többféle színben, 80 - 156 LE-ig, számos kiegészítővel. A traktoroknak modern megjelenést kölcsönöz az új designos műanyag burkolat, de hagyományos fém karosszériával is kaphatók. Nagy teljesítményű, megbízható erőgépek erőszabályozóval, erősített alsó hasi húzóval, nagy orrsúly-készlettel, mechanikus sebességváltóval. Mezőgazdasági vontató járműkategória. A mellső kerekek kormányzása "Danfoss" rendszerű, a motorháztető zárt, a motor turbókompresszorral van felszerelve. Színe piros, de igény szerint átfesthető (kék, zöld, ezüstszürke). A traktorban eltöltött hosszú órákat a kényelmes grammer ülés teszi komfortosabbá.

  • Hajtásmód:4x4
  • Motor: D-243S
  • Teljesitmény (LE): 81
  • Hengerek: 4
  • Hűtés: Folyadék
  • Tengely kapcsoló: Szinkron
  • Sebességi fokozatok:18/4
  • Fékberendezés:Száraz tárcsafékes
  • Hidraulika emelő képesség (kg):3200
  • Max.Nyomás(Bar):200
  • Szivattyú szálítás(Vperc):45
  • Tengelytávolság(mm):2450
  • Hosszúság(mm)4100
  • Szélesség(mm):1970
  • Magasság(vezető fülkével) (mm):2785
  • Magasság(kerettel) (mm):2450
  • Üzemi tömeg:4530/4630/4630
  • Üzemi tömeg(kabinnal) (kg):16 280
  • STANDARD:Hidrosztatikus Danfoss működési elvű szivattyúval

 

Az elnyűhetetlen belorusz traktor

2001. december 10., hétfő 7:32

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt, kissrác koromban csodálattal néztem a traktorokat, amikor a határban dolgoztak a földeken. Akkoriban a traktor egyet jelentett az MTZ-Belarus márkával. A gyökeres változások hazánkban csak részben törték meg az MTZ márka egyeduralmát: Magyarország traktor-állományának 70 %-át napjainkban is a minszki traktorgyár által készített traktorok teszik ki.

Az MTZ alapjául a II. Világháború után a Szovjetunióba importált Ford traktorok szolgáltak. A mai Fehéroroszország fővárosában, a Minszki Traktor Gyárban gyártották és gyártják ma is. A márkát a gyár orosz elnevezésének kezdőbetűiből alkotott rövidítésről nevezték el. Az MTZ traktorok legfőbb erénye, amely miatt napjainkban is az egyik legnagyobb számban előforduló traktor, hogy a mostoha üzemeltetési körülményeknek nagyon jól ellenáll.

Strapabíró, még a tökéletesnek nem nevezhető üzemeltetést és szervizelést is jól viseli. A szovjet mérnökök itt is bebizonyították, hogy a túlzott precizitás megbosszulja magát, csakúgy, mint például a II. Világháborúban. A német hadsereg MP38 ill. MP40 géppisztolyai mind az afrikai sivatagban, mind az orosz télben felmondták a szolgálatot a német pontosság miatt. Az alkatrészek közötti rések hol a homoktól tömődtek el, hol összefagytak. Nem úgy, mint az elnyűhetetlen dobtáras PPS-géppisztoly...

A TLT, a differenciálzár és az összkerékmeghajtás kezelőszerve
A traktoroknál is ez igazolódott be. A tökéletes illesztések hiánya miatt az MTZ a gyengébb minőségű gázolaj és kenőanyagok által okozott motor- és adagolóhibákat nem ismeri. A tévhittel ellentétben nem fogyasztanak sokat, egyszerű adagolójuknak köszönhetően fogyasztásuk egyenletes. Az optimális fogyasztáshoz szükséges a munkagépek helyes megválasztása is, az erőgép túlzott leterhelése a fogyasztás nagymértékű emelkedéséhez vezet.



Fönt a hidraulika vezérlése, alul a a kézi gáz, a sebbességváltókar és a kézifék
Természetesen ez a márka is igényli a karbantartást. Az optimális szervizperiódus 150 üzemóra, ez főidényben körülbelül két hét. 150 üzemóránként célszerű ellenőrizni az elektromos rendszert, a szelepeket, az ékszíjak feszességét. Az ellenőrzésnél célszerű elvégezni az olajcserét és a ciklon rendszerű levegőszűrő tisztítását. A karbantartási műveleteket könnyű elsajátítani, akár házilag is elvégezhetők, megfelelő gondoskodással a traktor élettartama jelentősen növelhető.



egy 90 LE-s motor
Az MTZ nagy erénye még a versenyképes ára, újonnan akár háromszor olcsóbb, mint egy nyugati traktor. Az alkatrészek ára szintén nagyon alacsony, a versenytársak alkatrészárainak körülbelül egyötöde. Az alkatrész-ellátás jó, a márkát mindenhol ismerik, az elhasználódott, tönkrement alkatrészeket mind hivatalos márkakereskedőnél, mind feketepiacon könnyedén be lehet szerezni, bár ezek minősége kétséges.

Az MTZ összesen 12 típust gyárt. Az összes típust elö tárcsafékkel, hátul szalagfékkel látták el. A tengelykapcsoló száraz, egytárcsás, kivéve a család legerősebb tagjait. A kormányművet pedig Danfoss típusú hidrosztatikus szivattyúval szerelik. Mindegyik típus hátsókerék-meghajtású, és az MTZ-550-est és az MTZ-800-ast kivéve egy mellső segédmeghajtással látják el.

Ezt a segédhajtóművet kimondottan a szorult helyzetekre tervezték, amikor a hátsókerék-meghajtás nem elég. Egyéb helyzetekben a használata felesleges üzemanyag-fogyasztást és a segédhajtómű idő előtti elhasználódását eredményezi. A traktorokat munkagépek vontatására a nemzetközi szabványok alapján elfogadott hárompont-felfüggesztéses rendszerrel látták el. Az erőleadó tengely (TLT) - amely a munkagépek meghajtását szolgálja - a motor teljesítményének a 60-65 %-át képes leadni.

A klímaberendezés és a megerősített generátor
A traktorokhoz rendelhetők bizonyos extra felszerelések, amelyek barátságosabbá teszik a munkakörülményeket. A nagy üvegfelületek miatt napsütéses időben a fülke hőmérséklete könnyen felforrósodhat, amely megelőzhető a füstfóliával, vagy a klímaberendezés beszereltetésével. Rendelhető kényelmesebb vezetőülés, amely hát- és könyöktámasszal, testsúly-beállítási lehetőséggel és légrugózással növeli a kényelmet. A talajmunkáknál a teljesítmény maximális kihasználását segíti a pótsúlyok tömegének a növelése, extraként rendelhetők a 30 kg-os helyett a 45 kg-os pótsúlyok. Az igényeknek megfelelően rendelhetőek mind szélesebb, mind keskenyebb gumiabroncsok. Előbbinek a talajmunkáknál a tapadási felület növelésénél, utóbbinak a zöldségkultúrák művelésénél van jelentősége. Szereltethető a traktorra mellső hidraulika is, amely speciális munkagépek üzemeltetéséhez szükséges.

Az MTZ traktorok tökéletesen megfelelnek az elvárásoknak. A mostoha üzemeltetési körülményeket jól viselik, szervizelésük egyszerű, akár otthon is elvégezhető, az alkatrészhiány pedig szinte elképzelhetetlen. Áruk messze elmarad nyugati vetélytársaiktól, amely feledteti a valamivel gyengébb minőséget. A márka várhatóan a jövőben is meghatározó szerepet fog betölteni a magyar mezőgazdaságban.


320A
A család legkisebb tagja az MTZ-320-as, amelybe az LDW1503CHD jelzésű 33,5 LE-s, 87,7 Nm-es motort szerelték. A 3 hengeres motor 1,551 ccm térfogatú, fogyasztása 232 g/LEóra. A mechanikus fokozatváltót 16 előre- és 8 hátrameneti sebességfokozattal látták el. Maximális sebessége 25 km/h. Hidraulikus emelőrendszere 750 kg súlyú munkagépet képes mozgatni. A hidraulika rendszernek 10 l az űrtartalma, a szivattyú teljesítménye 16 l/perc. A tengelytáv 1595 mm, a traktor teljes hossza 2900 mm, szélessége 1550 mm, magassága 2320 mm. Fordulókörének sugara 3,7 m. Üzemi tömege 1700 kg, a vontatható tömeg, átmenő fékekkel 5000 kg.


550E
A következő az MTZ-550. Ebben a modellben a D-244-es típusjelzésű 57 LE-s, 263 Nm-es motor dübörög. A 4,75 l térfogatú motor 4 hengeres, fogyasztása 162 g/LEóra. Ennél a típusnál 18 előre- és 4 hátrameneti fokozat van. A sebességváltómű itt is mechanikus fokozatváltó. Max. sebessége 25,8 km/h. A hidraulika teherbírása 3500 kg. A 21 liter térfogatú rendszerbe egy 43 l/perc teljesítményű szivattyút építettek. A tengelytáv 2350, a teljes hossz 3815 mm, szélessége 1970 mm, magassága 2780 mm. Legkisebb fordulási körének 3,8 m a sugara. Üzemi tömege 3600 kg, a vontatható tömeg 14.240 kg.


Az MTZ-552 csak néhány paraméterében tér el az MTZ-550-től. A legfontosabb különbség, hogy az MTZ-550-es modellben nincs összkerék meghajtás, szemben az 552-essel. Az 552-t is a D-244-es motorral szerelik, a hidraulika jellemzői is megegyeznek. Eltérés mutatkozik még a hosszúsági adatokban, a tengelytáv 2450 mm, a hosszúság 3930 mm. A legkisebb fordulókör a hosszabb tengelytávnak köszönhetően 4,1 m átmérőjű. A traktor üzemi tömege 3800 kg, a vontatmányé 15.640 kg lehet.


592
Az MTZ-592-es erőgépet a D-242-es típusjelzésű 62 LE-s, 267 Nm-es motorral látták el. Ez a motor is egy 4,750 ccm tétfogatú, 4 hengeres dízel, amelynek 162 g/LEóra a fogyasztása. A szinkronizált sebességváltóműnek 14 előre- és 4 hátrameneti fokozata van. A végsebesség 28 km/h. A hidraulikus rendszer 3000 kg emelésére képes, a rendszer űrtartalma 21 l, a szivattyú teljesítménye 43 l/perc. A traktor méretei és tömegadatai az MTZ-552-es típuséval megegyeznek, kivéve a vontatható tömeget, amely itt csak 14.000 kg.


Az MTZ-800-as típus már a nagytraktorok kategóriájába tartozik. A D-243-as motor 81 LE és 286 Nm leadására képes. Bár a térfogata ennek a négyhengeresnek is csak 4,75 l. A mechanikus, fokozatváltós sebességváltója 18 előre- és 4 hátrameneti fokozattal rendelkezik. A traktor végsebessége 33,4 km/h. A hidraulika 3500 kg teherbírású, de ebbe a modellbe már egy nagyobb, 45 l/perc teljesítményű szivattyút építettek. A tengelytáv 2370 mm, a traktor hossza 3815 mm, szélessége 1970 mm, magassága 2785 mm. Fordulási köre 3,8 m. Az üzemi tömeg 3700 kg és 15.080 kg tömegű munkagép vontatására képes.


820
Az MTZ-800 és a soron következő MTZ-820 között szintén csak egy-két változtatást végeztek. Mindkettőben a D-243-as erőmű dolgozik. Itt is a legfontosabb eltérés, hogy szemben a 820-assal a 800-as traktorban nem található összkerékmeghajtás. Eltérés még a méretekben található: A tengelytáv a 820-asnál 2450 mm, a teljes hossz 3930 mm. A hosszabb tengelytáv miatt a legkisebb fordulási kör itt is nagyobb, 4,1 m. Az erőgép tömege 3900 kg, a vontatmány pedig 16.280 kg tömegű lehet.


920
Az MTZ-920-ast -ellentétben a 820-assal- szinkronizált sebességváltóművel szerelik, ennél a típusnál 14 előre- és 4 hátrameneti fokozat van. Mind a motor, mind pedig a tömeg- és a súlyadatok megegyeznek a két típusnál, kivéve a vontatmány súlyát, amely a 920-asnál maximum 15.600 kg lehet. A 920-as érdekessége, hogy ez az egyetlen modell, amelybe nem szerelnek turbófeltöltőt.


A 8 lóerővel erősebb D-245,5-es motort az MTZ-892-es típusban dolgozik. Ez a 4,75 l-es, 4 hengeres 90 LE-t és 386 Nm-t produkál 160 g/LEóra üzemanyag-fogyasztás mellett. Ebben a típusban szintén egy 18 előre- és 4 hátrameneti fokozattal rendelkező mechanikus fokozatváltó található. A hidraulika terhelhetősége itt is 3500 kg, amelyet egy 45 l/perc teljesítményű szivattyú mozgat. A tengelytáv 2450 mm, a teljes hossz 3930 mm, a szélesség 1970 mm és a magasság 2840 mm. A legkisebb fordulási kör sugara 4,1 m. A típus üzemi tömege 3955 kg, és 16.400 kg-ot vontathat.


952
A D-245,3-as motor szintén egy 90 LE-s, 386 Nm-es, 4 hengeres dízel, amelyet az MTZ-952-es modellbe szerelnek. A fogyasztása viszont kevesebb (158,1 g/LEóra), mint a D-245,5-es motornak. A sebességváltómű itt egy 14/4 fokozatú szinkronizált váltómű. Az alacsonyabb fogyasztáshoz kisebb végsebesség párosul, amely 30 km/h. A hidraulika és a traktor méretei megegyeznek az MTZ-892-es adataival. Tömege viszont 35 kg-mal kevesebb, 3920 kg, a vontatmány pedig 160 kg-mal nagyobb, 16.560 kg lehet.


Az MTZ család három legerősebb tagjánál a száraz egytárcsás tengelykapcsolót a szintén száraz, kéttárcsás típus váltja fel. Ez a tengelykapcsoló a motor nagy mértékű forgatónyomatékát biztosabban tudja átvinni a sebességváltóműre.

1025
Az MTZ-1025-ösben a D-245-ös motor dolgozik. Ez a motor 105 LE és 375 Nm leadására képes. A 4 hengeres soros motor 4,75 l térfogatú és 162 g/LEóra fogyasztással dolgozik. A 105 LE-s motor 36,6 km/h haladási sebességre képes. A nagyobb terhelhetőség miatt a fokozatok számát megnövelték és egy 16 előre- és 8 hátrameneti fokozattal rendelkező szinkronizált váltóművet szereltek ebbe a típusba. A 17.040 kg tömegű vontatmány miatt a hidraulika teherbírását is megnövelték 4500 kg-ra, amelyben egy 25 l/perc teljesítményű szivattyú dolgozik. A 105 LE-s motor miatt a karosszériát megerősítették, ami a traktor méreteinek növelését eredményezték, a tengelytáv 2570 mm, a teljes hossz 4215 mm, a szélesség 1980 mm és a magasság 2870 mm. A nagyobb méretek miatt a legkisebb fordulási kör 5,2 m. Az üzemi tömeg 4295 kg.


1221
Az MTZ-1221-est már a hathengeres, 7,2 l-es D-260,2-es motorral látták el, amely 130 LE-s és a forgatónyomatéka 460 Nm. Fogyasztása 166 g/LEóra. Ezt a traktort is a 16/8 fokozatú szinkronizált váltóművel szerelik. Végsebessége 33 km/h. A hidraulika teherbírása 5000 kg. A tengelytávot 2750 mm-re növelték, a teljes hosszúság 4950 mm, a szélesség 1970 mm és a magasság 2820 mm. A fordulási kör 5,3 m sugarú. Az üzemi tömeg 4640 kg. A traktor 20.000 kg tömegű vontatmányt képes maga után húzni.


1522
A legerősebb típus az MTZ-1522, amelyben a D-260,6-es 156 LE-s, 596,8 Nm-es, 7,2 l-es, hathengeres motor dübörög. A soros dízel fogyasztása 162 g/LEóra. Az 1522-esben is egy 16/8 fokozatú, szinkronizált váltómű dolgozik. A hidraulika 7000 kg mozgatására képes. A tengelytáv 2850 mm, a hosszúság 4750 mm, a szélesség 2250 mm és a magasság 3000 mm. A fordulási kör sugara 5,5 m. Az MTZ-1221-eshez hasonlóan az 1522-es is 20.000 kg vontatására képes.


MOTOR

 Típus  D-243
 Névleges teljesítmény  60 kW
 Névleges fordulatszám  2200 ford./perc
 Maximális nyomaték  286 Nm
 Nyomatéki rugalmasság  15 %
 Üzema. fogyasztás névleges teljesítmény esetén  17,4 liter/óra

ERŐÁTVITEL

 Sebbességváltó  mechanikus
 Sebbességfokozatok száma:
   - előremenet
   - hátramenet

 18
   4
 Haladási sebbesség:
   - előremenet
   - hátramenet

 1,89-33,4 km/óra
 3,98-8,97 km/óra
 Hátsó teljesítményleadó tengely
  TLT ford/min
 (I.) 540 ford./perc
 (II.) 1000 ford./perc
 (útarányos) 3,5
 Differenciálzár
   - bekapcsolás
   - Kikapcsolás

 hidromechanikus
 kézi/automatikus

MÉRETEK

 Tengelytávolság  2370 mmm
 Nyomtávolság:
   - mellső
   - hátsó

 1350-1800 mm
 1420-2100 mm
 Legnagyobb hosszúság  3930 mm
 Szélesség  1970 mm
 Magasság  2765 mm
 Gázló mélység  0,85 m
 Szabadmagasság hátsó híd alatt  460 mm
 Legkisebb fordulási sugár  4,1 m
 Üzemi tömeg  3900 kg

HIDRAULIKA

 Maximális nyomás  200 bar
 Hidraulika szívattyú szállítási teljesítménye  45 liter/perc

MELLSŐSEGÉDHAJTÁS

 Kúpfogaskerekes behajtás, csúszáshatárolt differenciálmű
 Két üzemmód:
   - kikapcsolt
   - bekapcsolt

VEZETŐFÜLKE

 Komfortos kivitelű, az O.E.C.D. előírásait kielégítő. Levegő szűrés, nyitható
 tetőszellőző-, hátsó- és oldalablakok,visszapillantő tükrök, szélvédő törlő és mosó,
 hátsó munkalámpa, modern kialakítású műszerfal, mérőórákkal és műszerekkel.
 
John Deere
 
MTZ
 
Claas
 
Claas Jaguar
 
Magnum
 
Valmet
 
MTZ 820.2
 
Zetor
 
Stoll v202
 
Hesston Bálázó
 
John Deere
 
John Deere
 
DT-75
 
New Holland
 
MTZ-820.2 Belseje 1
 
MTZ 820.2
 
MTZ 820.2 Belseje 2
 
MTZ 820.2

 
Holmer

 
920.3

testbild

 
Case IH

testbild

 
MTZ

 
Tartalom

Szocpol 2014 - lakástámogatás másnéven szocpol feltételei, részletei 2014 !    *****    Saját történeteim várnak, ha benézel. Írj véleményt, mert érdekel. Hamarosan: Kritika részleg :) Kattolj rám is!    *****    Te ki volnál egy korrupt túlvilágon? Lélek, angyal? Lázadó, csaló? A döntés a te kezedben van. Csatlakozz a játékhoz!    *****    PortálSzépítés - Sam-Aemy.Weboldala.Net - PortálSzépítés - Sam-Aemy.Weboldala.Net -PortálSzépítés-Sam-Aemy.Weboldala.Net    *****    Húsvét vasárnap és hétfõn egy kis minijátékkal vár a G-Portál História! Nézz be, játssz, érezd jól magad, és nyerj! :)    *****    Ragadj papírt, és rajzolj! Megéri, hisz sok KREDITET nyerhetsz vele! Akár pálcika ember stílusú rajzzal is nevezhetsz!    *****    Újra megnyílt a G-Portál Versenytár! Várunk titeket egy megújult weboldallal, versenysorozattal és még ezer dologgal!    *****    Egy tizenéves webmániás srác blogja, akit már 7 évesen rabul ejtett a weboldalkészítés! Ismerd meg, szólj be neki stb.    *****    DOLGOZNI AKARÓ ÉS DOLGOZNI TUDÓ SZAKÁCSOT AZONNALI KEZDÉSSEL FELVESZÜNK! RÉSZLETEKÉRT KATTINTSON! ÉTTEREM + PANZIÓ    *****    MINDEN MÉRTÉKBEN MANCHESTER UNITED! GYERE ÉS NÉZZ BE!    *****    Gyere és vegyél részt te is Magyarország egyetlen Darren Criss rajongói oldalán a HÚSVÉTI JÁTÉKOKON! :)    *****    Új köntösben pompázik a selenagomez.gp! Gyere és véleményezd a chatben! Új köntösben pompázik a selenagomez.gp!    *****    Egy blog, amit egy tizenéves lány ír. Nézz be!    *****    Kereskedelemben jártas,munkaerõt keresünk szolgáltatások értékesítésére, jutalékos rendszerben.Jelentkezés skype: inpill    *****    Rendszeres havi jövedelme lehet! Nincs belépési díj! Nincs havi díj! Nincs tagsági díj! Gyorsan katt. mielõtt megelõzik!    *****    VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA    *****    MEGVALÓSÍTJUK VÁGYAIT KI NEM MONDOTT GONDOLATAIRA IS VANNAK JÓ GRAFIKAI VÁLASZAINK. SOM & FARKAS KREATÍV GRAFIKAI STÚDIÓ    *****    KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA KNIGHTLEY- AZ EGYETLEN MAGYAR RAJONGÓI OLDAL - KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA - KATT    *****    Van egy jó fényképed, videód, történeted kedvencedrõl, amit szívesen megosztanál másokkal is? Mire vársz még? Kattints!    *****    Perfidious - Blog - Rachel